Recensie: Het meisje in de trein van Paula Hawkins

Vandaag heb ik weer een recensie voor jullie. Deze recensie vind ik wel passen bij dit moment want de film is pas uitgekomen. Ik heb hem nog niet gezien, ik zou dit wel graag willen, maar heb gewoon echt het gevoel dat ik geen tijd meer heb. Ik heb het over: “het meisje in trein”.

Auteur; Paula Hawkins.
Aantal pagina’s: 360 pagina’s
Uitgeverij: A.W Bruna.
Oorspronkelijke titel: The girl on the train.

Rachel neemt elke dag dezelfde trein. Daar ziet ze elke dag hetzelfde koppel. Rachel verzint over deze mensen haar eigen verhaal. Ze geeft ze een naam en een leven in haar hoofd. Op een dag gebeurd er iets vreemd in de tuin. Rachel heeft dit gezien en weet niet wat ze ermee moet doen. Ze stapt uiteindelijk naar de politie. Dan komt ze erachter dat Jess vermist is. Daardoor raakt ze verwikkeld in het hele mysterie en ook in de levens van de betrokkenen.

Iets waar ik de laatste tijd een hele grote fan van ben geworden zijn meerdere perspectieven. Dit boek heeft ook meerdere perspectieven. Dit zorgt er voor dat er veel meer verdachten worden gecreëerd. Ik heb echt iedereen verdacht. Dit boek rommelt echt met je gedachten. De meerdere perspectieven heeft ook nog een ander positief punt. Namelijk dat je veel meer diepte krijgt in de personages. Je stapt bijna elk hoofdstuk in iemand anders leven en dat maakt meerdere perspectieven zo leuk.

Je leest ook veel sneller door het boek. Wanneer het bijvoorbeeld bij Rachel heel spannend eindigt en er zit ineens een ander personage tussen. Je wilt dan heel graag verder lezen.Je wilt gewoon weten hoe het dan verder gaat. De spanningsfactor gaat daardoor dus zeker de lucht in. De hoofdstukken zijn ook niet zo heel lang. Ik ben iemand die vaak denkt van; ‘oh, nog geen hoofdstuk en ik ga iets anders doen,” Als de hoofdstukken dan kort zijn dan gebeurt het wel vaker dat ik drie hoofdstukken later nog steeds aan het lezen ben.

Het begin van het boek is wel wat minder. Zeker als je het vergelijkt met het midden of het einde. In het begin van het boek gebeurt er nog niet echt iets en dan vraag je je wel af of het boek nog wel goed gaat worden. Maar wanneer het boek echt begint, kan je het niet meer wegleggen. Dit zijn vaak de beste boeken die er bestaan. Diegene die je helemaal verassen en dan zo veel beter blijken te zijn dan je dacht.

Ik heb het meisje in de trein 5/5 gegeven.
Je kan me ook volgen op Goodreads, Twitter en Bloglovin’