Recensie: De moord op Assepoester van Mary Higgins Clark

Vandaag heb ik een recensie voor jullie van het een boek van Mary Higgins Clark. Zij is een misdaadauteur en ik heb nog niet echt slechte boeken van haar gelezen. En ook dit boek heeft me niet teleurgesteld.

De moord op Assepoester
Auteur: Mary Higgins Clark.
Aantal pagina’s: 295
Oorspronkelijke titel: The Cinderella Murder
Uitgeverij: Xander
De televiesieproducer Laurie Moran werkr hard aan het programma Verdacht. Dit heeft al een aflevering gekend en was een enorm succes. Het programma gaat steeds over een onopgeloste zaak en bij de eerste aflevering heeft men zelf de dader dankzij het programma nog kunnen vinden. Voor de tweede aflevering wil Laurie het graag hebben over de Assepoestermoord. Dit is een moordzaak van twintig jaar geleden. Een jonge studente wordt dood aangetroffen in een park wanneer ze op weg was voor een auditie. Ze vonden een van haar schoenen een aantal meter van het lijk. Vandaar dat de zaak de naam Assepoestermoord kreeg. Laurie hoopt ook weer zaak te kunnen sluiten door haar programma, maar dan moet ze wel zorgen dat iedereen mee wil werken.

Ik hou van misdaadverhalen, zeker als ze goed geschreven zijn. De schrijfstijl is enorm goed. Het leest zo vlot dat je al in de helft van het verhaal zit zonder dat je het doorhebt. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de spanningsopbouw. Deze gebeurt heel goed. Je hebt zoals in de meeste misdaadverhalen verschillende perspectieven en zo ga je veel meer mensen verdenken. Je blijft ook lezen omdat je wilt weten wat er nu eigenlijk gebeurt. Je wilt ook weten wie wel de waarheid zegt en wie niet. Dit heb je voornamelijk te danken aan de meerdere perspectieven.

Weer een standaard detectieveverhaal? Neen, dat is het absoluut niet. Je volgt namelijk een filmploeg en geen rechercheurs. Hoe hard ik hou van de standaard detectieve, hou ik ook van afwisseling. Dit was een geweldige mix van afwisseling en detectieve. je volgt zowel de filmploeg als de personen die het slachtoffer gekend hebben. Er komt haast geen rechercheur aan de pas.
Doordat de er sprake is van een meerdere perspectieven. Is er vaak ook sprake van een goede uitwerking van personages. Dit was zeker aanwezig in dit boek. Je kon helemaal meeleven met de personages, zoals het hoort bij een goed boek.
Je kan aan deze recensie wel zien dat ik dit boek geweldig vond. Ik heb het dan ook 5/5 gegeven. Je kan me volgen op Goodreads, Bloglovin‘ en Twitter