Geplaatst in Boeken, Recensie

Recensie: Dubbelleven – Chinouk Thijssen

Auteur: Chinouk Thijssen

Uitgeverij: Clavis Young Adult

Genre: Contemporary

Aantal pagina’s : 232

Waardering: 4.5 uit 5.

De zeventienjarige Ivy Maron heeft één grote droom: modeontwerpster worden. Ze zit op de modevakschool en werkt hard aan haar toekomst. met al dat schoolwerk en haar nieuwe vriend Sander heeft Ivy nog weinig tijd voor haar beste vriendinnen Kim en Marsha. Sander noemt Ivy’s vriendinnen kinderachtig en vindt dat ze afstand moet nemen. Maar Kim en Marsha maken zich zorgen om Ivy. Wat weet ze eigenlijk over Sander? Niet veel, zo blijkt. En wat ze over hem weet, durft Ivy niet met haar vriendinnen te delen…
Bron: achterflap boek

Dat ik fan ben van Chinouk Thijssen, dat is iets dat zeker is. Dubbelleven is ook een van mijn nieuwe favorieten van haar. Zoals we gewoon zijn heeft Chinouk een heel vlotte en goed te volgen schrijfstijl. De beschrijvingen zijn voldoende om een goede indicatie te krijgen van de situatie en de omgeving. En je krijgt zo exact mee wat er gebeurt met de personages.

De personages hadden over het algemeen redelijk wat diepgang. Enkel mocht Sander van mij nog net wat meer diepgang en achtergrond krijgen. Ik had het gevoel dat ik al de personages leerde kennen, enkel Sander bleef voor mij een redelijk groot mysterie. Dit past op zich wel bij zijn personage, maar had gehoopt tegen het einde aan toch wat meer van hem te weten. Over het algemeen zijn de personages wel goed opgebouwd. Je kan de naïviteit van de jongeren heel goed inbeelden en vergelijken met wat je zelf zou gedaan hebben of op dit moment zou doen.

Het is een heel logisch en gestructureerd verhaal. Dit is een verhaal dat ook gewoon in het dagelijks leven zou kunnen voorkomen. Zonder dat je het weet, zou zoiets bij jezelf of bij iemand in je omgeving gebeuren. En je zal er waarschijnlijk ook niets van weten, totdat het misschien uit de hand loopt.

Het is een heel leuk en vlot verhaal. Het behandeld ook een aantal serieuzere onderwerpen. Deze worden op zo’n manier behandeld dat je het soms niet helemaal door hebt. Het verhaal is herkenbaar. Het zoals ik al zei, het kan iedereen overkomen. Iedereen kan een moment hebben dat hij/zij een dubbelleven lijdt. Doordat het verhaal herkenbaar was, kon je het einde ook wel lichtelijk voorspellen. Maar dat heeft eigenlijk niets gedaan aan het plezier dat ik had om dit boek te lezen.

Ik heb die boek 4,5/5 gegeven. Wil je dubbelleven kopen? Dat kan via deze link.

*Sommige links zijn affiliate links.

BoekenBoeken